نوشته شده توسط admin_ilkhani
24 جولای 2022
0

اورینگ NBR 

اورینگ های لاستیکی نیتریل (NBR) که با نام Buna-N نیز شناخته می شوند، به دلیل مقاومت در برابر سوخت ها و روان کننده های مبتنی بر نفت و قیمت نسبتا پایین، یکی از رایج ترین الاستومرهای آب بندی هستند. الاستومرهای نیتریل کوپلیمرهای اکریلونیتریل و بوتادین هستند که ذر آنها تغییرات ایجاد شده است.

آشنایی با اورینگ NBR

اورینگ های NBR به دلیل هزینه کم، عملکرد مکانیکی خوب با مقاومت در برابر آب، اکثر روغن های اساسی، روان کننده ها، پرمصرف ترین ماده اورینگ در کلمه هستند. مهر و موم O-Ring برای تجهیزات مکانیکی مختلف مناسب است. این مدل اورینگ ها دارای عملکرد آب بندی در حالت استاتیک یا حرکتی اند و هنگامی که در محیط دمای مشخص، فشار، مایع و گاز قرار می گیرند عملکردشان، متفاوت است. بسیاری از عناصر آب بندی مورد استفاده در ماشین آلات، کشتی، خودرو، تجهیزات هوافضا، ماشین آلات متالورژی، ماشین آلات شیمیایی، ماشین آلات ساختمانی، ماشین آلات، ماشین آلات معدن، ماشین آلات نفت، ماشین آلات پلاستیک، ماشین آلات کشاورزی و ابزار و دستگاه های مختلف وجود دارد که از اورینگ NBR استفاده می کنند. مهر و موم O-Ring عمدتا برای آب بندی استاتیک و آب بندی حرکت رفت و برگشتی استفاده می شود.

اورینگ چیست ؟

هنگامی که از آن در آب بندی دوار استفاده می شد، فقط در دستگاه مهر و موم دوار با سرعت کم محدود بود. آب بند O-Ring عموماً در شیار مقطع مستطیل نصب می شود. مهر و موم های O-Ring عملکرد آب بندی خوبی در وضعیت مقاومت در برابر روغن، مقاومت اسید و قلیایی، مقاومت در برابر سایش، مقاومت شیمیایی دارند. درزگیرهای O-Ring بیشترین کاربرد را در سیستم های هیدرولیک و پنوماتیک دارند.

مواد اولیه NBR

نیتریل که معمولاً با نام Buna-N یا NBR نیز شناخته می شود، کوپلیمری از اکریلونیتریل و بوتادین است. نیتریل رایج ترین ماده الاستومری مورد استفاده برای محصولات قالب گیری و اکسترود شده است. این ماده دارای هزینه نسبتا کم، خواص مکانیکی خوب و مقاومت در برابر بسیاری از روغن‌ها، سوخت‌ها و روان‌کننده‌های رایج است.

نیتریل پرکاربردترین الاستومر در صنعت آب بندی است و معمولاً در کاربردهای اورینگ و آب بندی استفاده می شود. محبوبیت نیتریل به دلیل مقاومت عالی آن در برابر فرآورده های نفتی و توانایی آن در ترکیب برای سرویس دهی در محدوده دمایی -22 درجه فارنهایت تا 212 درجه فارنهایت است. نیتریل مجموعه فشرده سازی عالی، پارگی و مقاومت در برابر سایش را فراهم می کند. اورینگ نیتریل معمولاً به عنوان حلقه اورینگ Buna یا اورینگ NBR شناخته می شود.

تولید اورینگ NBR

لاستیک نیتریل (Buna-N / NBR) یک ماده اقتصادی است که مقاومت بالایی در برابر روغن ها و سیالات مبتنی بر هیدروکربن ایجاد می کند. این ماده یک پلیمر لاستیک مصنوعی است که به دلیل مقاومت برتر در برابر سوخت هایی مانند نفت سفید، گازوئیل، روغن های روان کننده، گریس و سیالات انتقال مبتنی بر نفت شناخته شده است.

نیتریل (Buna-N / NBR) به شکل های ورقه ای، پارچه ای درج شده، اکسترود شده یا قالبی موجود است. اورینگ NBR به طور خاص برای جلوگیری از تورم و تخریب آب بندی فرموله شده است. نیتریل (Buna-N / NBR) در برابر فشرده سازی مقاومت نشان می دهد و خواص مکانیکی، بویژه کشسانی خود را حفظ می کند، تا در صورت استفاده صحیح، سال ها خدمات بدون مشکل را ارائه دهد.

نیتریل (Buna-N / NBR) فرمولاسیونی از پلیمرهای بسیار متنوع را ارائه می دهد که برای آب بندی و محافظت در کاربردهای مختلف از JP4 گرفته تا محافظ های پاشش در مناطق آماده سازی غذا همکاری کنند.

نیتریل (Buna-N / NBR) در چندین درجه مختلف موجود است. به خاطر داشته باشید که هرچه میزان اکریلونیتریل (ACN) بیشتر باشد، مقاومت روغن بیشتر می شود – با این حال انعطاف پذیری عملکرد در دمای پایین ضعیف خواهد بود. 

مصرف آن برای عوامل آنتی اکسیدانی، کلر و مایعات قطبی مانند کتون ها (استون)، اترها (چربی زداها) و آمین ها (بعضی علف کش ها و قارچ کش ها) توصیه نمی شود. نیتریل (Buna-N/NBR) ویژگی های هوازدگی ضعیفی دارد و برای استفاده در محیط هایی که می تواند توسط ازن، کتون ها، استرها، آلدئیدها، هیدروکربن های کلردار و نیترو مورد حمله قرار گیرد، توصیه نمی شود.

بسته بندی اورینگ

اورینگO-ring، همچنین به عنوان یک پکینگ یا اتصال توریک شناخته می شود و یک واشر مکانیکی به شکل چنبره است. در واقع بسته بندی اورینگ یک حلقه از الاستومر با سطح مقطع گرد است که برای قرار گرفتن در یک شیار طراحی شده و در هنگام مونتاژ بین دو یا چند قسمت فشرده می شود و یک مهر و موم در سطح مشترک ایجاد می کند.

بلاگ های مرتبط

>
پکینگ منجید دار
admin-salari
27 ژانویه 2024
0

لیست پکینگ های موجود

لیست پکینگ های موجود به همراه لیست قیمت به روز   packing list ex

admin-salari
05 نوامبر 2023
0

لیست قیمت کیت های خودرویی

کیت های خودرویی به صورت کامل بسته بندی شده و با قیمت بسیار رقابتی دارای حداقل تعداد برای خرید می باشند. برای مشاهده اینجا کلیک کنید