نوشته شده توسط admin_shakeri
14 آگوست 2022
0

تاثیر دما و عوامل محیطی بر اورینگ

اورینگ یک مدل واشر مکانیکی برای آببندی با سطح مقطع O مانند است. اورینگ را هم به صورت استاتیک و هم داینامیک مورد استفاده قرار می گیرند. کاربرد داینامیک آن عبارتند از شفت های دوار پمپ و پیستون های هیدرولیک سیلندر که مورد استفاده قرار می گیرند. اورینگ O-ring، همچنین به عنوان یک پکینگ یا اتصال توریک شناخته می شود، یک واشر مکانیکی به شکل چنبره است. حلقه ای از الاستومر با سطح مقطع گرد که به گونه ای طراحی شده است که در یک شیار قرار گیرد و در هنگام مونتاژ بین دو یا چند قسمت فشرده قرار می گرفته و یک مهر و موم در سطح مشترک ایجاد می کند.

تاثیر دما و عوامل محیطی بر اورینگ

هنگام طراحی یک اورینگ برای یک کاربرد خاص، مهم است که عوامل محیطی را که اورینگ شما تجربه می کند در نظر داشته باشید. محیط نقش مهمی در عملکرد و طول عمر اورینگ دارد. اگر یک اورینگ دما، فشار یا شرایط آب و هوایی خارج از محدوده تعیین شده خود را تجربه کند، احتمالاً در طول زمان از کار می افتد. اورینگ چیست ؟

دمای شدید روی هر ماده لاستیکی به طور متفاوتی تأثیر می گذارد. برخی از فرمول های لاستیکی برای مقاومت در برابر حرارت بالا طراحی شده اند، در حالی که برخی دیگر در سرما انعطاف پذیر می مانند. برای جلوگیری از اعوجاج یا از کار افتادن اورینگ شما در دمای شدید، چند نکته وجود دارد که باید در نظر داشته باشید.

شکست O-Ring در دماهای پایین

بدون انتخاب مواد مناسب برای مقاومت در برابر دماهای پایین، حلقه های اورینگ در معرض سرمای شدید ممکن است موارد زیر را تجربه کنند :

انقباض

شکنندگی

از دست دادن انعطاف پذیری

مجموعه فشرده سازی کاهش یافته

انقباض و کاهش مجموعه فشرده سازی می تواند منجر به نشتی های مخرب شود. هنگامی که یک مسیر نشتی تشکیل شد، به طور نامحدود در مهر و موم باقی می ماند، حتی زمانی که دوباره به دمای معمولی گرم شود. برای جلوگیری از تاثیر سرمای شدید روی اورینگ شما، طراحی مهر و موم با در نظر گرفتن مجموعه فشرده سازی اولین قدم است. از آنجایی که مجموعه فشرده سازی اغلب در دماهای سرد کاهش می یابد، پوشش آب بند را می توان با فشار مداوم بر روی حلقه O طراحی کرد که به آن فشار نیز می گویند. اعمال فشار 30 درصد یا بالاتر ممکن است از خراب شدن اورینگ در دماهای پایین‌تر جلوگیری کند. همچنین حصول اطمینان از انتخاب مواد مناسب برای کاربردهای سرد بسیار مهم است. سیلیکون، نیتریل (Buna-N)، فلوروسیلیکن و اتیلنپروپیلن (EPDM) همگی مقاومت در برابر دمای پایین دارند.

شکست O-Ring در دمای بالا

با گذشت زمان، گرمای شدید باعث تخریب لاستیک‌ های مهر و موم از نظر فیزیکی و شیمیایی می‌شود و آسیب‌های ماندگاری به اورینگ وارد می‌ کند. دماهای بالا می توانند بر روی آب بندی های لاستیکی تاثیر بگذارند و سبب مواردی چون، سفت شدن و کاهش کشش،تورم ، تغییر شکل دائمی، تغییر در حجم و مجموعه فشرده سازی علائمی هستند که می‌توانند تأثیری پایدار بر روی حلقه اورینگ داشته باشند و باعث ایجاد تغییرات دائمی در اورینگ شود که در نهایت ممکن است منجر به شکست مهر و موم شود

برای جلوگیری از تاثیر گرمای شدید روی اورینگ، یک ماده اورینگ با مجموعه فشرده سازی کم انتخاب کنید. هرچه مجموعه فشرده سازی کمتر باشد، ماده بهتر در برابر تغییر شکل دائمی مقاومت می کند. علاوه بر این، طراحی اورینگ را بررسی کنید تا مطمئن شوید که حلقه اورینگ شما بیش از حد فشرده نشده است یا اصطکاک بیش از حد را تجربه نمی کند. اصطکاک باعث می شود که سطح آب بند مقادیر بیشتری گرما تولید کند که ممکن است برای کنترل آب بند شما بیش از حد باشد. همه مواد لاستیکی یکسان نیستند. هنگام انتخاب لاستیک برای کاربرد در دمای بالا، فلوروکربن، سیلیکون، و فلوروسیلیکن بیشترین مقاومت را دارند.

بلاگ های مرتبط

>
پکینگ منجید دار
admin-salari
27 ژانویه 2024
0

لیست پکینگ های موجود

لیست پکینگ های موجود به همراه لیست قیمت به روز   packing list ex

admin-salari
05 نوامبر 2023
0

لیست قیمت کیت های خودرویی

کیت های خودرویی به صورت کامل بسته بندی شده و با قیمت بسیار رقابتی دارای حداقل تعداد برای خرید می باشند. برای مشاهده اینجا کلیک کنید