نوشته شده توسط admin-salari
31 آگوست 2024
0

آیا میدانید کاسه نمد صنعتی انواع مختلفی دارد؟

کاسه نمد های صنعتی انواع گوناگون و متعددی داشته و بر اساس کاربرد ، از ترکیب فلزات ، انواع پلاستیک ، لاستیک و مواد گوناگون ساخته و عرضه می شود . آن ها با توجه به محل استفاده ویژگی های مختلفی مانند مقاومت در برابر فرسایش ، حرارت ، برودت ، مواد نفتی ، مواد اسیدی و قلیایی و .. را دارا هستند .در بخش های مختلف صنعت مانند موتور ، گیربکس ، پمپ هیدرولیک ، بلبرینگ و … از انواع این محصول استفاده
می شود که هر یک از آن ها دارای خصوصیات خاص خود می باشند .
دو گروه اصلی کاسه نمدهای صنعتی ، شعاعی و محوری می باشد . از مدل شعاعی جهت جلوگیری از نشت در یک یا در هر دو جهت ، از نوعی مواد آب بندی استفاده می شود .مدل محوری آن از دوقسمت ثابت و دوار تشکیل شده است .
کاسه نمد چرمی
چرم ها به دلیل نرمی ، می تواند قابلیت انعطافی خوبی برای اصطکاک میان دو جسم سخت را دارا ایجاد کنند و همچنین چرم ها قدرت زیادی در جذب روغن دارند . کاسه نمد های چرمی در بازه دمایی 70- تا 100 درجه سلسیوس مقاوت خوب و بسیار بالایی دارند .
کاسه نمد سیلیکونی
کاسه نمد های سیلیکونی در دمایی بین 50- تا 180 درجه عملکرد بسیار خوبی از خود نشان می دهد .در این نوع قدرت جذب روغن کاهش می یابد .
کاسه نمد NBR
این نوع از پر استفاده ترین و در دسترس ترین نوع کاسه نمد نیز می باشد .و عملکرد آن ها در دمایی بین 55- تا 105 درجه سلسیوس می باشد .
کاسه نمد ACM
از بارز ترین ویژگی های کاسه نمد ACMمقاومت بسیار بالا نیز می باشد . و مواد تشکیل دهنده ی آن ترکیبی از NBR و ACM (لاستیک اکرولیک )‌ می باشد .عملکرد دمایی این نوع کاسه در دمای 150 درجه سلسیوس است .
کاسه نمد PU
این مدل از استحکام و مقاومت بالایی در برابر فشار برخوردار بوده و قابلیت تحمل دمای بین 45- تا 100 درجه سلسیوس را دارد .
کاسه نمد پلی یورتان
این دسته در برابر پارگی ، فرسایش ، ضربات ناگهانی و گریس از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است .
در کل پیستون کمک فنر درون یک محفظه بسته از جنس فلز که حاوی یک شاره هیدرولیکی (معمولا روغن ) است حرکت می کند . اطراف محل حرکت میله به داخل و خارج محفظه توسط یک کاسه نمد کاملا آب بندی شده و شاره تحت فشار ، دارای امکان خروج از محفظه نمی باشد . گسیختگی کاسه نمد سبب نشتی سیال از کمک فنر می گردد . از این رو در صورت نشتی از کمک فنر ، کاسه نمد را تعویض میگردد.

بلاگ های مرتبط

>
admin-salari
31 آگوست 2024
0

کاربرد اورینگ در صنایع مختلف

۱. حمل و نقل: در صنایعی مانند خودروهای سواری، ماشین سنگین و هوافضا، در شرایط سخت، محصولات با کارایی بالا مورد نیاز است. قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی، دماهای شدید و ارتعاش همه عواملی هستند که بر انتخاب الاستومر برای حلقه‌های اورینگ ‌ها تأثیر می‌گذارند و به طور مستمر برای رعایت الزامات سوخت‌زیستی و آلاینده‌ها تصفیه می‌شوند. ۲. پزشکی: یکی دیگر از کاربرد‌های اورینگ در زمینه پزشکی است که سرنگ، فیلتراسیون و کانکتورها، پمپ‌ها، نیازمند حلقه‌های اورینگ به ویژه FDA شدند. ۳. ...

admin-salari
31 آگوست 2024
0

اهمیت‌ های استفاده از اورینگ ‌ها در صنعت خودرو سازی:

یکی از وظایف اصلی اورینگ ‌ها در صنعت خودرو سازی جلوگیری از نشت سیال در اتصالات و سیستم‌ های مختلف است. نشت سیال می‌ تواند منجر به عملکرد نا مناسب قطعات و سیستم ‌ها، کاهش کارایی و خرابی در طول زمان شود. اورینگ‌ ها با ایجاد یک رابطه چسبندگی و فشار مناسب، از نشت سیال جلوگیری می‌ کنند و این امر باعث افزایش عمر مفید قطعات و سیستم‌ ها می ‌شود. حفظ فشار مناسب: در بسیاری از قطعات و سیستم ‌های خودرو ...