نوشته شده توسط admin_shakeri
14 آگوست 2022
0

انواع اورینگ

اورینگ  O-RING نوعی واشر مکانیکی برای آب بندی با سطح مقطع O شکل است. اورینگ ها را می توان به صورت استاتیک یا دینامیکی استفاده کرد. کاربردهای دینامیکی آن شامل شفت پمپ های دوار و پیستون سیلندر هیدرولیک است.اورینگ ها یکی از رایج ترین واشرها در طراحی ماشین هستند و انواع اورینگ در بازار موجود میباشد از جمله :

  • اورینگ های NR یا SBR 
  • اورینگ های نیتریل  NBR  
  • اورینگ های HNBR 
  • حلقه های O-RING ویتون 
  • اورینگ های کالرز
  • EPDM  
  • اورینگ های پلی اورتان
  • سیلیکون 
  • فلوروسیلیکون
  • ACM وAEM  
  • هیپالون و کلروپرن 

اورینگ سیلیکون

اورینگ سیلیکون می تواند در برابر گرما و برق مقاومت کند. همچنین این حلقه آب بندی در صنایع غذایی و پزشکی کاربرد دارد. در توضیح بیشتر این ایروینگ می توان دلیل استفاده از آن در صنایع غذایی و پزشکی را رنگ سفید آن دانست. انواع اورینگ های خاکستری، قرمز، نارنجی و زرد در صنعت استفاده می شود. اگرچه این اورینگ مقاومت خوبی در برابر اشعه ماوراء بنفش، ازن و مایعات دارد، اما نباید در آب بندی های دینامیکی از آن استفاده کرد. اگر این اورینگ در معرض گرما قرار گیرد، نمی تواند در برابر گرمای بالا مقاومت کند. از جمله کاربردهای این اورینگ می توان از آن در لوازم خانگی، پتروشیمی، کارخانه های سیمان، ماشین آلات صنعتی و صنایع نفت و گاز استفاده کرد.

اورینگ چیست ؟

اورینگ های سیلیکونی مانند وایتون در صنایع مختلف کاربرد فراوانی دارند و دلیل آن نیز خواص منحصر به فرد سیلیکون است که بیشترین کاربرد را در دماهای حرارتی بالا و پایین و برودتی و همچنین در صنایع بهداشتی و برقی دارد. این اورینگ مقاومت بسیار خوبی در برابر گرما، خاصیت ارتجاعی در برابر سرما، خواص دی الکتریک و به ویژه مقاومت خوبی در برابر هوا، ازن و اشعه UV نشان می دهد. فرمولاسیون ویژه VMQ در برابر روغن موتور و دنده، آب تا +100 درجه سانتی گراد (212 درجه فارنهایت) و هیدروکربن های کلردار با وزن مولکولی بالا مقاوم است. VMQ دارای محدوده دمایی -58 درجه فارنهایت (-58 درجه فارنهایت) تا +175 درجه سانتیگراد (347 درجه فارنهایت) است، اما می تواند دمای کوتاه مدت تا +230 درجه سانتیگراد (446 درجه فارنهایت) را تحمل کند.

اورینگ ضد روغن 

انواع اورینگ های نئوپرن: این اورینگ ضد روغن است و می تواند در برابر اشعه ماوراء بنفش، ازن، هوا و اکسیژن مقاومت کند. مواد دیگری که نئوپرن در برابر آنها مقاومت خوبی نشان داده است عبارتند از روان کننده ها و اسیدها . این اورینگ ها فقط در سیستم های تهویه و خنک کننده استفاده می شوند.

اورینگ وایتون

اورینگ‌ها زمانی اهمیت زیادی پیدا می‌کنند که در شرایط عملکرد نامطلوب قرار بگیرند، زیرا اورینگ‌های وایتون می‌توانند در اکثر شرایط عملیاتی مانند دمای بالا تا 300 درجه سانتی‌گراد مقاومت کنند و در اکثر مواد شیمیایی دچار خوردگی و تورم شوند. در صنایع مختلف از جمله صنایع شیمیایی، نفت، گاز و فولاد اورینگ وایتون کاربرد فراوانی دارد. انواع اورینگ های وایتون بر اساس ساختار و مقدار فلوئور، مواد FKM از نظر مقاومت شیمیایی و انعطاف پذیری در دمای پایین متفاوت است. به دلیل غیر قابل اشتعال بودن، نفوذپذیری کم گاز و مقاومت عالی در برابر ازن، هوازدگی و فرسایش شناخته شده است. فلورالاستومر دارای محدوده دمایی 20- درجه سانتی گراد (4- درجه فارنهایت) تا 200+ درجه سانتی گراد (392+ درجه فارنهایت) است، اما می تواند تا 230 درجه سانتی گراد (446+ درجه فارنهایت) را تحمل کند. یک FKM با فرمول مناسب را می توان در دمای -35 درجه سانتیگراد (31- درجه فارنهایت) استفاده کرد. همچنین اغلب در روغن های معدنی و گریس های با دمای بالا استفاده می شود.

اورینگ لاستیکی

لاستیک پلی آکریلات ACM مقاومت بسیار خوبی در برابر ازن، هوازدگی و آب و هوای گرم از خود نشان می دهد، اگرچه فقط مقاومت فیزیکی متوسط، کشش کم و مقاومت نسبتاً محدودی در برابر حرارت از خود نشان می دهد. ACM دارای محدوده دمایی -20 درجه سانتیگراد (4- درجه فارنهایت) تا +150 درجه سانتیگراد (302+ درجه فارنهایت) است، اما می تواند دماهای کوتاه مدت تا +175 درجه سانتیگراد (347+ درجه فارنهایت) را تحمل کند. برخی از انواع را می توان در دمای -35 درجه سانتیگراد (31- درجه فارنهایت) استفاده کرد. مواد ACM عمدتاً در صنعت خودروسازی مورد استفاده قرار می‌گیرند، جایی که مقاومت ویژه در برابر روغن‌های حاوی مواد افزودنی زیادی (از جمله گوگرد) در دماهای بالا مورد نیاز است.

اورینگ متری

اصل عملکرد اورینگ متری و معمولی یکسان است. تغییر شکل مکانیکی حلقه O تحت فشار مانعی را ایجاد می کند که مایع نمی تواند از آن عبور کند. به عبارت دیگر عملکرد تمامی آب بند ها به گونه ای است که به هر وسیله ای در مسیر عبور مایعات و گازها مانع ایجاد می کنند. راه های مختلفی برای این کار وجود دارد که از جمله آنها می توان به جوشکاری، ماشین کاری و لحیم کاری یا وارد کردن یک قطعه نرم و لاستیکی در محل اتصال اشاره کرد. برای نصب انواع اورینگ ها معمولاً شیاری در نظر گرفته می شود و در این محل اورینگ نصب می شود. هنگامی که باری به حلقه O وارد می شود، O-ring با فشار کمتری به سمت کناری حرکت می کند. با افزایش فشار، اورینگ به تغییر شکل ادامه می دهد و اگر اورینگ به درستی انتخاب شود، این آب بندی ادامه می یابد.یک اورینگ متریک درست مانند یک اورینگ معمولی است، با این تفاوت که می توانید یک اورینگ متریک را به اندازه مناسب برش دهید و از آن در محل مناسب برای آب بندی استفاده کنید. برای این کار باید یک اورینگ مناسب در اندازه مورد نیاز خود انتخاب و تهیه کنید و با برش و چسباندن دو طرف آن می توانید از یک اورینگ متریک یک اورینگ در اندازه مورد نیاز خود تهیه کنید. 

قیمت انواع اورینگ 

قیمت انواع اورینگ بسته به نوع و کاربرد و جنسی که دارند متفاوت است ولی به طور کلی محصولات اورینگ از قیمت مناسبی برخوردارند . 

حلقه اورینگ نوعی مهر و موم مکانیکی دایره ای شکل است که از مواد الاستومری و پلیمری ساخته شده است. اگر به تصویر اورینگ زیر نگاه کنید متوجه می شوید که انواع اورینگ ها دارای مقطع دایره ای هستند. این سطح مقطع به ما کمک می کند تا حلقه O را در شیار مخصوص این اتصالات قرار دهیم تا از آب بندی مناسب اطمینان حاصل کنیم.

بلاگ های مرتبط

>
پکینگ منجید دار
admin-salari
27 ژانویه 2024
0

لیست پکینگ های موجود

لیست پکینگ های موجود به همراه لیست قیمت به روز   packing list ex

admin-salari
05 نوامبر 2023
0

لیست قیمت کیت های خودرویی

کیت های خودرویی به صورت کامل بسته بندی شده و با قیمت بسیار رقابتی دارای حداقل تعداد برای خرید می باشند. برای مشاهده اینجا کلیک کنید