اورینگ AS568
نوشته شده توسط admin_shakeri
30 اکتبر 2022
0

اورینگ AS568 چیست؟

جهت آب بندی و همچنین جلوگیری از عبور مایعات و گازها در قطعات مختلف مخصوصاً در خودروها از اورینگ استفاده می کنند. اورینگ ها در واقع از خانواده های واشر به حساب می‌آیند اما کارایی بالاتری در برخی از نواحی که فشار بیشتری در آنها وجود دارد دارند به طور معمول قطعات مکانیکی دارای جداول استاندارد می باشند که انتخاب قطعه مناسب با بررسی و مطالعه این جداول و همچنین انجام محاسبات امری ضروری به حساب می آید.  

در انتخاب اورینگ باید دقت کنید استانداردهای اورینگ را رعایت کرده باشید. در ادامه به مهمترین استانداردهای اورینگ و جدول استاندارد AS568 خواهیم پرداخت همچنین نحوه عملکرد اورینگ و کاربرد های آن و دیگر  استانداردهای موجود را معرفی خواهیم نمود.

کاربرد اورینگ بر اساس جدول استاندارد AS568

در صورتی که در رابطه با کاربرد اورینگ بر اساس جدول استاندارد اطلاعاتی ندارید پیشنهاد میکنیم ادامه این مطالب را با دقت مطالعه نمایید. بدون شک تمامی  شما واشرهایی را که در بعضی از قطعات از جمله شیر ظرفشویی به کار رفته اند را مشاهده کرده اید در صورتی که این واشرها وجود نداشته باشند آب بندی شیر ظرفشویی به مشکل می خورد و عملکرد آن دچار اختلال خواهد شد.در بسیاری از ماشین آلات مختلف نمی توان از واشر های معمولی استفاده نمود. 

بسیاری از محصولات از جنس  چوب پنبه و پلاستیک و کاغذ ساخته می شود و در شرایطی که از این محصولات برای آب بندی استفاده کنیم احتمال خرابی واشر و عملکرد نادرست در محیط های پر فشار وجود دارد. در این گونه از مواقع بهتر است تا از اورینگ اینچی و میلیمتری استفاده گردد چرا که اورینگ ها از آلاستومری ها که نوعی پلیمر لاستیکی هستند  ساخته می شوند که همین  موضوع باعث شده تا قدرت تحمل فشار بسیار بالاتری را داشته باشند. از اورینگ می توان در دماهای بالا و پایین و همچنین در برابر مواد شیمیایی و بخار آب و مایعات هیدرولیک استفاده نمود. با استفاده از اورینگ از آب بندی و مهر و موم شدن کامل قطعه می توانید اطمینان حاصل نمایید.

 اورینگ ها دارای سطح مقطع دایره شکل هستند که در ابعاد و اندازه های مختلفی در بازار وجود دارند لذا برای انتخاب سایز مناسب احتیاج است تا جدول استاندارد AS568 را مطالعه کنید.

معرفی جدول استاندارد AS568 و دیگر استانداردهای اورینگ

جهت ساخت اورینگ ها نیاز است و از استانداردهای مختلفی کمک بگیرید. به طور کلی می‌توان گفت شش نوع استاندارد جهت  ساخت اورینگ ها وجود دارد که مهمترین آنها جدول استانداردAS568 می باشد. لازم به ذکر است کارایی این جدول استاندارد تنها محدود به ساخت اورینگ نیست و برای انتخاب اورینگ مناسب نیز می توانید از این جدول استفاده کنید. اورینگ هایی که  بر اساس این نوع استاندارد تولید می‌شوند می‌توانند جنس های مختلفی را دارا باشند ولی برای انتخاب اورینگ مناسب بر اساس این استاندارد نیاز است  حتماً دمای عملیاتی و همچنین نوع سیال را بررسی کنید و سپس اقدام به انتخاب اورینگ نمایید.

در این جدول سطح مقطع و تلرانس و همچنین قطر داخلی اورینگ مشخص شده است. در واقع از این اطلاعات می توانید در هنگام انجام محاسبات کمک بگیرید. این استانداردها در ایالات متحده نیز به کار می رود اما استفاده از آن در بسیاری از کشورهای دیگر مثل ایران رایج تر است. 

 استاندارد ISO 3601

این نوع استاندارد به عنوان استاندارد متریک شناخته می‌شود که توسط سازمان بین المللی استاندارد صادر شده است و بر اساس این استاندارد میتوان ابعاد اورینگ را در اندازه های متریک مشخص نمود.

استاندارد BS 4518

اگر قصد انتخاب اورینگ در اندازه های متریک برای پیستون و میله را دارید لازم است تا از جدول استانداردBS 4518 استفاده کنید. در واقع می‌توان گفت این استاندارد به واسطه موسسه بریتانیا صادر شده است.

استاندارد SMS 1586

این استاندارد سوئدی برای مشخص کردن ابعاد اورینگ مورد استفاده قرار می گیرد در این استاندارد اورینگ ها برای کاربردهای مختلفی طبقه بندی می شوند.

 استاندارد JIS 2401

از این استاندارد برای مشخص کردن ابعاد اورینگ های استاندارد که توسط انجمن استاندارد ژاپن صادر شده است  استفاده می شود.

 استاندارد GBT3452

لازم به ذکر است انجمن استاندارد چین برای اورینگ هایی که در سیستم های قدرت سیال مورد استفاده قرار می گیرند از این جدول استاندارد بهره می برد که در این جدول می توان سطح مقطع و همچنین  تلورانس و کد شناسایی اندازه و قطر داخلی اورینگ ها را مشاهده نمود.

 بررسی جنس اورینگ بر اساس جدول AS568

جهت ساخت اورینگ های میلیمتری و اینچی می‌توان بر اساس جدول استاندارد فوق از مواد اولیه مختلفی مانند سیلیکون و نیتریل و وایتون استفاده نمود. در واقع بسیاری از اورینگ ها که در جدولAS568 نیز وجود دارند که از جنس وایتون و نیتریل هستند.

نحوه عملکرد اورینگ بر اساس جدول AS568

اگر اورینگ طبق جدول استاندارد AS568 یا دیگر استانداردهای موجود ساخته شود عملکرد درستی خواهد داشت و به راحتی می‌توان از آن برای آب بندی تجهیزات مختلف استفاده کرد. همچنین در این حالت میتوان از نشت سیالات و گاز ها جلوگیری به عمل آورد. در این قسمت قصد داریم تا شما را به نحوه عملکرد اورینگ ها آشنا کنیم.

برای آب بندی تجهیزات مختلف احتیاج است و اورینگ درون گلند قرار داشته باشد. در واقع گلند که قطعه فلزی می باشد هنگامی که اورینگ را پوشش می دهد باعث آب بندی سیستمهای مختلف می شود.در حقیقت اورینگ را مقداری بزرگتر از محفظه گلند تعبیه می کنند و زمانی که  اورینگ درون گلند قرار می گیرد اندکی فشرده میشود و حالت مخصوصی به خود می گیرد. زمانی که از جانب سیالات یا همچنین گاز های فشاری به اورینگ فشار می آید آن را تا حد نهایی خود فشرده می سازد به این ترتیب اورینگ تمام فواصل خالی بین دو بخش را می پوشاند و از نفوذ مایعات و گازها جلوگیری به عمل می آورد.

بلاگ های مرتبط

>
پکینگ منجید دار
admin-salari
27 ژانویه 2024
0

لیست پکینگ های موجود

لیست پکینگ های موجود به همراه لیست قیمت به روز   packing list ex

admin-salari
05 نوامبر 2023
0

لیست قیمت کیت های خودرویی

کیت های خودرویی به صورت کامل بسته بندی شده و با قیمت بسیار رقابتی دارای حداقل تعداد برای خرید می باشند. برای مشاهده اینجا کلیک کنید