نوشته شده توسط admin-salari
31 آگوست 2024
0

بررسی و معرفی اورینگ سوزن انژکتور

اورینگ سوزن انژکتور یکی از قطعات مربوط به سیستم انژکتور خودروها می باشد.
خودرو ها و به طور کلی تمام وسایل مکانیکی که به واسطه سوختن یک ماده سوختنی مانند بنزین کار می کنند، باید یک سیستم درون خود داشته باشند تا میزان ورود ماده سوختنی به درون سیلندر را تنظیم و کنترل کند همچنین ماده سوختنی را به مقدار مشخصی با هوا مخلوط کند تا این فرایند باعث ایجاد جرقه و در نتیجه حرکت قطعات مکانیکی شود.
در سالهای گذشته که صنعت خودروسازی پیشرفت نکرده بود این عمل توسط قطعه ای با نام کاربراتور انجام می شد. البته در حال حاضر نیز خودروهای کاربراتوری وجود دارند، اما در خودروهای جدیدتر سیستمی با نام سیستم انژکتور تعبیه شده است تا عمل مخلوط شدن ماده سوختنی و هوا را انجام دهد.
عملکرد انژکتور بسیار دقیق تر و سریعتر از عملکرد کاربراتور می باشد و همین سریع بودن باعث کاهش دود ناشی از سوختن ماده سوختنی و در نتیجه باعث کاهش آلودگی هوا می شود. علاوه بر این همین قطعه باعث می شود سوخت به طور کامل بسوزد و این نیز به کاهش دود خروجی خودرو کمک شایانی خواهد کرد.
عملکرد اصلی انژکتور تنظیم میزان بنزین ورودی به سیلندر است به همین دلیل درون سیلندر قرار می گیرد.
به طور کلی انژکتور یکی از مهمترین قطعات موتور خودرو می باشد که همانطور که گفته شد کارایی زیادی نیز دارد.
سوزن انژکتور در خارجی ترین قسمت انژکتور واقع شده است و کار اصلی آن پخش سوخت به صورت منظم و یکدست به درون سیلندر است. پاشیده شدن یکدست بنزین به درون سیلندر باعث سوختن یکدست و منظم آن و در نتیجه طول عمر بیشتر موتور خودرو و کاهش دود ناشی از سوختن می شود. پس درون انژکتور نیز سوزن انژکتور از اهمیت بالایی برخوردار است.
درون سیستم انژکتور از دو اورینگ استفاده می شود، اورینگ ها یک قطعه کوچک لاستیکی مانند هستند شبیه به واشر که برای آب بند کردن انژکتور مورد استفاده قرار می گیرند یعنی از ورود بخارها و سایر مواد مایع (بنزین) و گازها به داخل انژکتور جلوگیری میکنند ؛ و حتما باید از متریال ضد بنزین استفاده کنیم.
همچنین اورینگ سوزن انژکتور که در قسمت بالایی سوزن انژکتور قرار می گیرد نیز از خروج و نشتی موارد اضافی به درون سیلندر جلوگیری می کند.
اورینگ ها با دو متریال وایتون و NBR در بازار موجود هستند که نوع اورینگ سوزن انژکتور باید از نوع وایتونی باشد تا در برابر حلالی مانند بنزین مقاوم بوده، در برابر حرارت بالا مقاوم باشد و همچنین قابلیت تحمل فشارهای بالای درون انژکتور را داشته باشد.

بلاگ های مرتبط

>
admin-salari
31 آگوست 2024
0

کاربرد اورینگ در صنایع مختلف

۱. حمل و نقل: در صنایعی مانند خودروهای سواری، ماشین سنگین و هوافضا، در شرایط سخت، محصولات با کارایی بالا مورد نیاز است. قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی، دماهای شدید و ارتعاش همه عواملی هستند که بر انتخاب الاستومر برای حلقه‌های اورینگ ‌ها تأثیر می‌گذارند و به طور مستمر برای رعایت الزامات سوخت‌زیستی و آلاینده‌ها تصفیه می‌شوند. ۲. پزشکی: یکی دیگر از کاربرد‌های اورینگ در زمینه پزشکی است که سرنگ، فیلتراسیون و کانکتورها، پمپ‌ها، نیازمند حلقه‌های اورینگ به ویژه FDA شدند. ۳. ...

admin-salari
31 آگوست 2024
0

اهمیت‌ های استفاده از اورینگ ‌ها در صنعت خودرو سازی:

یکی از وظایف اصلی اورینگ ‌ها در صنعت خودرو سازی جلوگیری از نشت سیال در اتصالات و سیستم‌ های مختلف است. نشت سیال می‌ تواند منجر به عملکرد نا مناسب قطعات و سیستم ‌ها، کاهش کارایی و خرابی در طول زمان شود. اورینگ‌ ها با ایجاد یک رابطه چسبندگی و فشار مناسب، از نشت سیال جلوگیری می‌ کنند و این امر باعث افزایش عمر مفید قطعات و سیستم‌ ها می ‌شود. حفظ فشار مناسب: در بسیاری از قطعات و سیستم ‌های خودرو ...