نوشته شده توسط admin-salari
31 آگوست 2024
0

کاربرد اورینگ در صنایع مختلف

۱. حمل و نقل: در صنایعی مانند خودروهای سواری، ماشین سنگین و هوافضا، در شرایط سخت، محصولات با کارایی بالا مورد نیاز است.
قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی، دماهای شدید و ارتعاش همه عواملی هستند که بر انتخاب الاستومر برای حلقه‌های اورینگ ‌ها تأثیر می‌گذارند و به طور مستمر برای رعایت الزامات سوخت‌زیستی و آلاینده‌ها تصفیه می‌شوند.
۲. پزشکی: یکی دیگر از کاربرد‌های اورینگ در زمینه پزشکی است که سرنگ، فیلتراسیون و کانکتورها، پمپ‌ها، نیازمند حلقه‌های اورینگ به ویژه FDA شدند.
۳. نفت و گاز صنعتی:شیرها، پمپ‌های گاز، اتصالات، دیسپنسرها و مخازن ذخیره‌سازی به قطعاتی نیاز دارند که بتوانند در برابر دماهای شدید، مواد شیمیایی مضر و فشرده‌سازی بالا مقاومت کنند.
۴. الکترونیک: پردازش نیمه هادی و حفاظت از گرد و غبار در لوازم‌الکترونیکی پر مصرف، نیاز به اورینگ‌ها دارند که در محیط‌های پاک و بدون آلودگی تولید شوند. حلقه های اورینگ‌ بدون ذرات و آلاینده در طیف گسترده ای از ترکیبات موجود هستند.
۵. غذا و نوشیدنی: اورینگ‌های NSF-61 و Specialty 3A برای بازارهای فرآوری مواد‌غذایی، نوشیدنی و فیلتراسیون آب ایده‌آل هستند.
۶. مدارهای ترمز: سیستم ترمز یکی از مهم ترین سیستم‌های خودرو است. مایع مورد استفاده در داخل مدار ترمز یک روغن مصنوعی مبتنی بر گلیکول است که عملکرد ثابتی دارد، از اورینگ جهت اطمینان از راندمان بهینه بدون در نظر گرفتن دما هنگام مدیریت تغییرات فشار در مدار‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.
۷. مدارهای روان کننده: هنگامی که صحبت از روانکاری سیستم های انتقال و موتورها می شود، معمولا از روغن‌های معدنی با سطوح مختلف مواد افزودنی استفاده می‌شود. اورینگ های ساخته شده از مواد مختلف مانند FPM، NBR یا ACM بسته به دمایی که اورینگ ها باید تحمل کند استفاده می شود.
۸. سیستم‌های تهویه مطبوع: یکی دیگر از حوزه‌های مهم در صنعت خودرو است که در آن حلقه‌های اورینگ نقش مهمی دارند. سیالات گازی که در داخل کولر گازی در گردش هستند، بسته به قسمتی از مداری که در آن قرار دارند و دما، حالات مختلفی را متحمل می‌شود. حلقه های اورینگ نقش مهمی در اطمینان از باقی ماندن آنها در منطقه تعیین شده بدون به جریان افتادن در مناطقی که گازها در آن جریان ندارند، ایفا می‌کنند.

بلاگ های مرتبط

>
admin-salari
31 آگوست 2024
0

اهمیت‌ های استفاده از اورینگ ‌ها در صنعت خودرو سازی:

یکی از وظایف اصلی اورینگ ‌ها در صنعت خودرو سازی جلوگیری از نشت سیال در اتصالات و سیستم‌ های مختلف است. نشت سیال می‌ تواند منجر به عملکرد نا مناسب قطعات و سیستم ‌ها، کاهش کارایی و خرابی در طول زمان شود. اورینگ‌ ها با ایجاد یک رابطه چسبندگی و فشار مناسب، از نشت سیال جلوگیری می‌ کنند و این امر باعث افزایش عمر مفید قطعات و سیستم‌ ها می ‌شود. حفظ فشار مناسب: در بسیاری از قطعات و سیستم ‌های خودرو ...

admin-salari
31 آگوست 2024
0

آیا میدانید کاسه نمد صنعتی انواع مختلفی دارد؟

کاسه نمد های صنعتی انواع گوناگون و متعددی داشته و بر اساس کاربرد ، از ترکیب فلزات ، انواع پلاستیک ، لاستیک و مواد گوناگون ساخته و عرضه می شود . آن ها با توجه به محل استفاده ویژگی های مختلفی مانند مقاومت در برابر فرسایش ، حرارت ، برودت ، مواد نفتی ، مواد اسیدی و قلیایی و .. را دارا هستند .در بخش های مختلف صنعت مانند موتور ، گیربکس ، پمپ هیدرولیک ، بلبرینگ و … از ...